Imperial War Museum - London

2012.01.23. 07:45

Házi feladatként, egy fotókiállítás látogatását kaptam legutóbb, ezért kellemest a hasznossal alapon, ellátogattam a címbeli múzeumba, ahol éppen Don McCullin, Shaped by War c. kiállítását lehet megnézni.

Az Imperial War Museum látogatása ingyenes, ( a fotókiállítás fizetős, de ez a szezonális cuccokra általában igaz), London belvárosában, a North Lambeth megállóhoz esik közel, a Waterloo vasútállomástól könnyed sétával megközelíthető. Én a Victoriától battyogtam ide, laza 3 km, útba ejtve a Parlament és Big Ben közötti útvonalat, amit lassan átkeresztelhetnek Ho Si Mihn ösvénynek, annyi ázsiai kedves vendég tartozkodik arrafelé. Csoda, hogy a Westminster Bridge elbírja őket.

A IWM stílusosan indít, két tekintélyes méretű hajóágyú fogadja a látogatókat

P1_IWM_Hajóágyúk.jpg

melyek a leírás szerint az első és második világháborúkban szórták az áldást, több frontot is megjárva kötöttek ki végül jelenlegi állomáshelyükön.

A bejárat mellett még egy érdekesség látható, egy darab a berlini falból.

A múzeumba belépve, rengeteg segítőkész ember fogad bennünket, vizes borogatást kínálva, ami kifejezetten jól jön a 767 kisgyerekes családot, óvodáscsoportokat, és iskolások cseppet sem csendes hordáit megpillantva. Jegyvásárlás a fotókiállításra, aztán, kopp, a kiállításon a kamera kint marad, szerzői jogok miatt. Ez nekem magas, de lényeg, a kiállítás erősen ajánlott, a fent említett ember megjárt mindenféle poklot a Földön, és elég ütős, főleg fekete fehér képeket készített. Itt megnézhetitek a munkáit.

A 2. Emeleten felülről körbejárhatjuk a múzeumot, megszemlélve egy FW-190-es Gébicset, háttérben a V2

P3_IWM_FW_190.jpg

 egy P-51 Mustang-ot,

P4_IWM_Mustang.jpg

 a minden sarokban található Spitfire-t,

P5_IWM_Spitfire.jpg

és két első világháborús veteránt is. Ez a kis terasz még arra is jó, hogy néhány képet készítsen az egyszeri bevándorló néhány nagyobb kütyüről amelyek az alsóbb szinteken találhatók. 

Az első emelet is szolgál némi érdekességgel, egy japán Zero torzója,

P10_IWM_Egy Zero torzó.jpg

a legkisebb “hajó” amit a Dunkerque-I menekülésnél használtak 

P11_IWM.jpg

egy az Észak-Afrikai fronton az új-zélandi csapatok által használt teherautó

P12_IWM_Új Zélandiak teherautója, Észak Afrikából.jpg

légvédelmi ágyúk, Rudolf Hess Me-110-esének motorja, és a géptest egy része,

P13_IWM_Rudolf Hess Me110-esének darabja.jpg

egy Würzburg ( Type A) német radar

P14_IWM_Würzburg radar.jpg

és persze kiváló kilátás a V1-re,

P15_IWM_V1.jpg

egy He-162, 

P16a_IWM_He 162.jpg 

és körülbelül hatmillió babakocsis anyuka/apuka, a gyerekbömbölés egy ilyen helyen szerintem rosszabb, mint a kiállított fegyverek okozta nettó kár, de ez lehet csak magánvélemény.

Földszint, menekülés a babakocsi invázió elől, a lépcsőn leérve, egy atombomba fogad,

P17_IWM_Little Boy.jpg

a Little Boy óriási érdeklődés tárgya, a kép, amin épp csak ennyi ember látható, sok időt és türelmet igényelt. Az atom két oldalán két minitengeralattjáró, baloldalt egy olasz, ember vezette torpedó, jobb oldalt pedig egy német csoda. Ezen a szinten felnézhetünk a V2-re, míg a terem másik oldalán lévő Polaris, ballisztikus rakétára általában ügyet sem vetnek, a germánok csodafegyvere állandó csodálat tárgya. Szebb is az a V2 na, mint az a pepita lázkúp. Akad itt még vadászpárduc, néhány első világháborús ágyú, második világháborús angol tankok, mint Montgomery parancsnoki járműve,

P22_IWM_Monty, El Alameinél használt járműve.jpg

amit állítólag az El Alameini csatában használt az angolok “hőse”.  

Van még lejjebb, egy szinttel legalábbis, első, második világháborús kiállítások, vitrinek tekinthetők meg. Van itt is Trench Experience, de a bovingtoni tank múzeumhoz képest ez inkább egy vicc, sötét van, valaki épp magyarázza, hogy ha golyót kap az erre szánt delikvens, akkor maradjon lent, használja a kis takaróját, és várja amig begyűjtik. A remény hal meg utoljára. Ez elég vacak, ráadásul mellette van a rötyi, a “lövészárok” echte vizeletszagban úszik, mámorító. Az első és második világháborús túra viszont nagyon korrekt, rendezett, sok kiállított tárgy, jól elhelyezve, rengeteg makett, poszter segít elhelyezni a kiállított tárgyakat a megfelelő környezetben, a tengerészeti részen sok kis hajó, valakik nagyon ráértek, mert a makettek részletesek, és ha láttam volna már élőben német zsebcirkálót, azt is írhatnám, hogy hihetetlenül életszerűek. Ha valaki kereste volna, a Új Birodalmi Kancellária tetejéről a sas itt figyel, külön megemlítve, hogy a madarat Iván gitárjából származó skulók lyuggatták ki, mielőtt fent említett elvtárs nekiajándékozta angol barátainak a zsákmányt, feltételezzük, hogy pusztán felebaráti, bajtársi szeretettől vezérelve.

P23_IWM_A birodalmi sas a Reichstag tetejéről, From Russians with love.jpg

 

Összességében, a múzeumot érdemes meglátogatni, hétköznap, 3 óra után állítólag nincsenek már sokan, (utólag okosabb vagyok), amig a csajok elmennek Madame Tussauds, vagy London Aquarium (kidobott pénz) irányába, addig rendes férfiembernek a IWM tartalmas(abb) kikapcsolódást nyújt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A posztban szereplő képek, és még néhány, ugyanott készült fotó megtekinthetők indafoto.hu/colnapalm/iwmlondon/page/1 

A bejegyzés trackback címe:

https://justlooking.blog.hu/api/trackback/id/tr123603187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vén betyár 2012.01.24. 15:24:26

Köszönet!
Tárlatvezetés ötös!

Col.Napalm 2012.01.24. 15:32:40

@vén betyár: köszönöm szépen. a Lemilen olvasható a bovingtoni tank museum-ról készült poszt is. legjobbakat!

Col_Napalm · http://www.justlooking.blog.hu 2012.01.24. 16:01:47

Terv szerint lesz egy poszt a Yeovil-ban talalható repülőmúzeumról is a közeljövőben.

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2012.01.24. 22:39:36

Linkeltelek, ajánlottalak és gratula az ismertetőhöz.

xstranger 2012.01.25. 00:01:34

Ha a Buckingham palota - Horseguards vonalon mozogsz, erdemes megnezni a Cabinet War Roomst is (bunker ahol a kormany ulesezett a haboru alatt).

Col.Napalm 2012.01.25. 00:09:37

@xstranger: ritkán járok Londonban, de a következő utam során megnézem, köszönöm az ötletet.

Őrültteknos 2012.01.25. 08:55:11

Nagyon király múzeum. Mindenkinek melegen ajánlom. Nekem bejött a trench experience. Értékeltem, hogy külön gondoltak a büdösre.
A Royal Air Force Museum is ingyenes. Igaz az a másik végén van a városnak, de megéri kb. 100 nagyvas van ott is!

stoppos76 2012.01.25. 09:23:42

Jó ez a múzeum, nagyon szeretem. Voltam is benne párszor az íze végett.

RAF: sajna a fényképezőm hagy némi kívánnivalót maga után.

picasaweb.google.com/115222993083217375819/RAF

manes 2012.01.25. 12:08:19

91-ben voltam ott.Akkor én fizettem valamit a bejáratnál.Lehet,hogy a "London bombázása" miatt? Bementünk egy helyre ahol "átéltük" az éjszakai londoni bombázást egy óvohelyen majd végigmentünk a lebombázott utcán.Füst,szagok meg miegymás.

xstranger 2012.01.25. 13:05:28

@manes: szerintem sima belepot vehettel, csak a Labour kormany tette ingyenesse a nemzeti muzeumok allando tarlatat.

Amugy a posztiro elegge negativan beszel a gyerekekrol, pedig rengetegen jarnak az osszes muzeumba ami szerintem nagyon hasznos ismeretterjeszto eszkoz.

roka 2012.01.25. 13:09:55

Az kimaradat, hogy a belépés ingyenes. Én többször jártam már a kiállításon, van tengeralattjáró belülről és egy csomó relikvia például eredeti enigma. Aki teheti inkább ezt nézze meg, mint a Madame Tussauds panoptikumot. De azért hozzátéve, egyszer azt is meg lehet nézni.

Col.Napalm 2012.01.25. 13:38:16

@stoppos76: jó képek, tavasszal megnézem ezt a múzeumot is. kösz a linket!

@roka: miért maradna ki, hogy a kiállítás ingyenes, mikor az? az időszakos tárlatok fizetősek, ahogy a fotókiállítás is.

@xstranger: semmi bajom a gyerekekkel, sajnálom, ha így jött le. Tény, hogy szerintem zavaró a sok kisgyerek egy múzeumban, de ettől eltekintve természetesen örülök, hogy viszik őket ilyen "játszótérre" is. Igazából ez az én hibám, hogy nem olyankor mentem, mikor csendesebb. Január másodikán, reggel, igazán nem számítottam ennyi családra a múzeumban. A Bovingtoni tank múzeumban soksszor van, hogy egyedül kolbászolok a gépek között.

2012.01.25. 13:56:22

Sajnálom hogy nem volt kép a Jagdpantherről :(

Col.Napalm 2012.01.25. 14:04:19

@HUN_Sector: szevasz ebben az albumban találsz képet a tankról :
indafoto.hu/colnapalm/alap_album

2012.01.25. 14:16:58

@Col.Napalm: Köszi. Cserébe én is segítek neked, mert az egyik képen írtad, nem tudod mi van: Ezen a képen indafoto.hu/colnapalm/image/14372919-647fdbd8/details/xl/448999 a Schwerer Gustav vasúti ágyú 800 mm-es lövegét láthatod. Kép róla itt is található: en.wikipedia.org/wiki/Schwerer_Gustav - ugyanott készült, csak más perspektívából.

2012.01.25. 14:18:02

Helyesbítek: lehet hogy tudtad, csak ez a korrekt neve :)

2012.01.25. 14:21:52

A Zeppelin bombához hasonló bigyóját nem tudtad hova tenni:
Az angol neve 'observer car', melyet bombázáshoz és navigáláshoz használtak, egy személy foglalt benne helyet.
"At the beginning of the war, Captain Ernst A. Lehmann and Baron Gemmingen, Count Zeppelin's nephew, developed an observation car for use by Zeppelin dirigibles. The car was equipped with a wicker chair, chart table, electric lamp, and compass, with telephone line and lightning conductor part of the holding cable. The car's observer would relay navigation and bomb dropping orders to the Zeppelin flying within and above the clouds to avoid precise location by ground artillery units."
en.wikipedia.org/wiki/Zeppelin

von Piers 2012.01.25. 14:36:24

Szép összefoglaló.
Magam is jártam itt és alig bírtam magammal. :)
A Jagdpanther volt a személyes kedvencem.

Col.Napalm 2012.01.25. 14:47:49

@HUN_Sector: köszönöm a hasznos kiegészítéseket!

@huneuphonium: mindenképpen meg kell nézned a bovingtoni tank múzeumot, nagyon király gyüjtemény.

@londonercsecse: rajta van a listán :)

dez01 2012.01.25. 14:49:36

Vazze minek 7 év alatti gyereket múzeumba vinni?(Mondom én 4 gyerekkel)...

nopalm 2012.01.25. 14:56:27

Jó kis írás. Gratula.

Ha megengeded egy kis helyreigazítás. A sas nem a Reichstag tetejéről való hanem az a Új Birodalmi Kancelláriából. A sas mögötti háttérkép tényleg bezavar.

A bovingtoni tank múzeum se semmi. Dél Anglia.

roka 2012.01.25. 14:57:50

@Col.Napalm: Bocsi de tényleg le van írva, hogy ingyenes. A második mondat. Úgy látszik szelektíve olvasok, de az egész poszt nagyon tetszett. Meghajlok a szerző előtt.

Col.Napalm 2012.01.25. 15:04:14

@roka: én meg félreolvastam amit te írtál :) épp költözünk, kissé szanaszét vagyok agyilag (is).

@nopalm: ez viszont az én hibám, mert van mellékelve leírás, tehát én értettem/tájékoztattam félre. Elnézést kérek, és köszönöm a kiigazítást.

tuningfine1 2012.01.25. 17:03:45

Rudolf Hess Messerschmitt-jének a másik motorja pedig itt található nálunk Skóciában.

bagir 2012.01.25. 17:40:47

Ha valamikor kijutok, Münster után a második lesz

janos900 2012.02.18. 16:56:44

Ha már UK, itt van egy kevésbé ismert látványosság, ezt is érdemes megnézni:
hadijatekos.blog.hu/2012/02/18/dover_az_ezer_eves_sziklaerod

wazelin 2012.04.19. 15:02:27

Épp most vagyok itt, nagyon jó a múzeum, bár nem árt, ha igazán érdekel a téma.
Persze a HMS Belfast épp be van zárva, azt sajnos nem tudom megnézni.
süti beállítások módosítása